Не шкільна форма, а діловий стиль
Президент відмінив форму, указ
від 12 червня 1996-го року «Про шкільну форму для учнів середніх закладів
освіти».
Відтак, шкільна форма стала не обов'язковою,
але з'явилося інше питання: «Який одяг купувати дітям на майбутній навчальний
рік» Шкільна форма – це те, без чого складно уявити дітей на святковій
лінійці першого вересня. Але чи розпочинається навчальний рік з білих бантів і комірців.
Рішення стосовно шкільної форми залишається на розгляд адміністрації середніх
закладів освіти і виноситься на загальній конференції. Форми у широкому
розумінні – не буде, натомість залишиться діловий стиль. Директори шкіл не наполягають на необхідності шкільної
форми, як такої. Наявність форми вирішують батьки: немає загальної
шкільної форми, лише прохання мати діловий костюм на випадок свят та
урочистостей.
Зрозуміло, що прохання про діловий вигляд у
школах, звичайно, залишається. Але що обирають батьки і чому шкільна форма
– це все ж таки важливо? Дехто пише:
«Проти відміни. Була за кордоном: що вище статус школи, то суворіші правила
щодо форми. Діти не мають одягатися у школу, як на подіум, демонструючи статки
своїх батьків. За межами школи можна одягатись як хочеш». Паралельно у дискусію
вступають ті, хто підтримує відміну шкільної форми: «Я повністю «за» відміну
шкільної форми. Одяг не впливає на освіту. Але закон підписали, а школи все
одно вимагають форму, не розумію, чому так». Велика кількість коментарів написана
з практичної точки зору: «За два перших роки навчання купили три форми.
Діти у цьому віці ростуть швидко, а зарплатня батьків іноді не дозволяє її так
швидко міняти.Тим більш в сім'ї не у кожного одностатеві діти, які передають
свої речі молодшим. Я проти форми, але не за «вирвиоко» стиль. Має бути
дрес-код». Думки, насправді, розділилися порівну. Хтось
проти однакової шкільної форми для першокласників за три тисячі гривень. Інші
– навпаки, за рівність у зовнішньому вигляді. Проте єдина думка у цьому
питанні все ж є – дітей не потрібно одягати у яскраві та блискучі речі.
Діловому стилю бути. Психологічні «за» та «проти» однакової форми Лада
Мазай, член Асоціації психотерапевтів та психоаналітиків України З одного
боку, форма – це добре, щоб діти не відчували, що хтось кращий за них. З іншого
– нівелювання унікального та особистісного. Сучасна система освіти не має права продовжувати радянську. Тоді однакова форма була, тому що
не було вибору одягнути щось інше. І з психологічної точки зору, в СРСР
виглядати і мислити потрібно було однаково. Зарубіжна практика має іншу
психологію. Наприклад, в елітних школах Англії учні мають однакову форму, що є
показником елітності та виховує дисципліну. Однакова форма
– унітарний атрибут команди. Так, наприклад, бойскаути та футболісти теж
мають однакову форму, яка, безумовно, об'єднує людей і веде до спільної мети. У
нашому випадку кожна школа має свій формат, тому що це «обличчя» школи і вирізняє
її серед інших. Я все ж таки за те, щоб у молодшій школі та у 5-6 класах, до
початку пубертатного періоду, залишалася однакова шкільна форма. У цей час
форма важлива, щоб уникнути образ і низької самооцінки. Крім того, діти, які
йдуть до першого класу, завжди чекають цієї атрибутики: портфелі, щоденники,
форма. Вони знають, що виглядатимуть інакше і іншої мотивації поки що не
мають. У старшій школі потреби у формі я не бачу. Діловий стиль
– так, але не однаковий вигляд. Важливо дати волю самовираженню та простір
для індивідуальності. Підлітки завжди експерементують і необхідно їм надати цю
можливість. Проте прищеплювати діловий етикет і пояснювати, що і до яких
установ можна одягати. Тобто діти повинні розуміти, де робоча зона, де
навчальна і зона відпочинку.
Посилання на джерело: https://vn.20minut.ua/Dityam/ne-shkilna-forma-a-diloviy-stil-yak-odyagnuti-ditinu-do-shkoli-tsogo-r-10914353.html
Немає коментарів:
Дописати коментар