Сторінки

середа, 16 березня 2022 р.

Абетка диктантів, що використовуються у початковій школі (продовження)

 

Абетка диктантів,

що використовуються у початковій школі


Взаємодиктант.

Не рекомендується проводити у процесі подачі нового матеріалу.

Учні працюють у парах. Спочатку по черзі диктують одне одному слова чи текст, невеличкий за обсягом, а потім перевіряють у два етапи:

1-й етап — кожний перевіряє зошит партнера;

2-й етап — разом перевіряють по черзі обидва тексти (з опорою на текст підручника).

Вибірковий.

Учні записують не весь текст, а слова, словосполучення чи речення за завданням вчителя. Може ускладнюватися завданням записати слова у будь-якій формі чи зробити групування тощо.

Мобілізує увагу, виключає можливість механічного списування, економить час уроку.

Відновлюючий диктант.

Творчого характеру. Найчастіше використовується, як навчальний.

Спочатку учнів знайомлять з текстом (словами), потім визначаються і виписуються словникові слова, словоспо­лучення, речення з ними, за якими учні повинні відновити і записати текст диктанту.

Вільний диктант.

Проміжний вид (між диктантом і переказом).

Учні вільно передають зміст окремих речень чи абзаців (частин) тексту. Можна передавати близько до тексту зміст, а можна — основний зміст. Робота має творчий характер.

Немає коментарів:

Дописати коментар