Абетка диктантів,
що використовуються у початковій школі
Не рекомендується проводити у процесі подачі нового матеріалу.
Учні працюють у парах. Спочатку по черзі диктують одне одному слова чи
текст, невеличкий за обсягом, а потім перевіряють у два етапи:
1-й етап — кожний перевіряє зошит партнера;
2-й етап — разом перевіряють по черзі обидва тексти (з опорою на текст підручника).
Учні записують не весь текст, а слова, словосполучення чи речення за
завданням вчителя. Може ускладнюватися завданням записати слова у будь-якій
формі чи зробити групування тощо.
Мобілізує увагу, виключає можливість механічного списування, економить час
уроку.
Творчого характеру. Найчастіше використовується, як навчальний.
Спочатку учнів
знайомлять з текстом (словами), потім визначаються і виписуються словникові
слова, словосполучення, речення з ними, за якими учні повинні відновити і
записати текст диктанту.
Вільний
диктант.
Проміжний вид
(між диктантом і переказом).
Учні вільно
передають зміст окремих речень чи абзаців (частин) тексту. Можна передавати
близько до тексту зміст, а можна — основний зміст. Робота має творчий характер.
Немає коментарів:
Дописати коментар