Сторінки

середа, 23 березня 2022 р.

Абетка диктантів, що використовуються у початковій школі( продовження)

 

Абетка диктантів,

що використовуються у початковій школі


Загадковий.

Можна використовувати на будь-якому етапі вивчення матеріалу.

Вчитель читає загадки, де відгадками є словникові слова. Діти записують їх, підкреслюючи орфограми, коментуючи тощо...

Можна, навпаки, пропонуючи слова-відгадки, просити дітей дібрати і записати до них відповідну загадку.

Звуковий.

Вставити відповідний звук.

Використовується у процесі вивчення дзвінких — глухих, ненаголошених голосних, чергування звуків у слові. Можна записувати слово у транскрипції: [йак’ір], [д’ідус’], [йагн’а]...

Краще проводити, як різновид зорового диктанту, з опрацюванням на дошці, чи тільки у зошитах, чи на картках тощо...

Коментар, пояснення, промовляння... — на вибір.

Знавці орфограм.

За певний час (3-5 хвилин) учні повинні записати якомога більше слів на задану орфограму і прокоментувати їх. При перевірці, учень дописує пропущені ними слова.

Зворотній диктант.

Учні диктують вчителеві слова, у яких допустили помилку чи не можуть самостійно прокоментувати їх правопис, а вчитель, записуючи їх на дошці, коментує всі орфограми. На роль вчителя може бути призначений найсильніший учень класу — знавець мови.

Етимологічний.

Частіше проводиться на базі опорних слів. Треба запи­сати слово, знаючи його етимологію.

Слово, що італійською звучить «соле» — ... (один, єдиний). Вона завжди людям мила — ... (Людмила).

Немає коментарів:

Дописати коментар