Сторінки

четвер, 17 березня 2022 р.

Абетка диктантів, що використовуються у початковій школі (продовження)

 

Абетка диктантів,

що використовуються у початковій школі


Гарний (прикметниковий).

В процесі вивчення прикметників проводиться на будь-якій стадії.

а) Дібрати прикметники до слова. Учень диктує прикметники, які можна дібрати до іменника;

б) учні добирають прикметники до іменників, що диктує вчитель, пояснюючи при цьому всі орфограми і у прикметниках, і у іменниках.

За створеними словами чи словосполученнями можна скласти текст-опис, просто текст, вірш.

«Граматійко».

Диктант, що має творчий характер. Використовується для повторення, закріплення, упередження помилок та узагальнення вивченого матеріалу.

а) Учень пригадує слова, у яких він чи інші допустили помилки під час письма,записує їх на дошці, пояснює всі орфограми, складає словосполучення і, нарешті, речення. Якщо вдається, то, бажано, зв’язний текст;

б) учень розповідає правило і добирає до нього 5-10 слів, аналізуючи їх написання.

Графічний.

Використовується для повторення, закріплення, узагальнення вивченого матеріалу. Вчитель диктує словникові слова, словосполучення чи речення з ними, а учень записує лише схеми, графічні знаки.

«Двобій» чи «Дуель».

Використовується на будь-якому етапі, на роль ведучих вибираються найсильніші учні чи найслабші, чи ті, хто потребує посиленої уваги тощо...

Коли дається новий матеріал, то вибирається найсильніша пара, що йдуть із «запасом» знань (в режимі випередження).

По черзі учні диктують слова на правило, що заучується (можна з коментарем). Перемагає той, хто придумає останнє слово. Можна залучати до гри весь клас, розділивши його на дві групи підтримки.

Немає коментарів:

Дописати коментар