Сторінки

вівторок, 15 березня 2022 р.

Абетка диктантів, що використовуються у початковій школі

 

Абетка диктантів,

що використовуються у початковій школі


Аналітичний.

Проводиться у процесі ознайомлення, вивчення та закріплення матеріалу.

Залежно від віку дітей добираються 5-15 слів, у яких учні допустили найбільше помилок, слова групуються уч­нями за орфограмами, і вони пояснюють, де і чому було допущено помилку, добираючи відповідну схему-опору, правило, яке треба знати, щоб не допускати помилок у відповідному випадку.

Абетковий.

У процесі закріплення та систематизації знань.

а) Перший учень називає словникове слово (чи слово на певну орфограму), що починається на А, другий на Б, третій на В...

б) Перший ряд придумує слова на А, другий на Б, третій на В.

(Можна в парі, ланцюжком...).

Можна називати назви міст, річок, країн, квіток, рослин, звірів, іграшок...

Антидиктант.

Навчальний вид диктанту. Сутність його полягає у тому, щоб усвідомлено робити помилки на місці кожної орфограми.

Використовують невеличкі тексти (1-2 речення чи 4 рядки з вірша) або окремі слова. Такий диктант навчає бачити у слові орфограми, тобто визначати звук у слабкій позиції.

Антонімічний.

Учень по ходу замінює ключові слова у реченнях антонімами, творчо обробляючи текст. Можна підкреслити знайомі орфограми у тексті. Можна змінювати не слово, а все речення на протилежне за змістом.

.

 «Безперервний».

Навчальний вид диктанту. Упродовж вивчення слів з «словничка-малючка» він проводиться під диктовку вчителя: поступово ускладнюється і урізноманітнюється робота над словниковими словами. Наприклад, на першому уроці дозволяється використовувати словники, задавати питання вчителю... На наступному — пишемо слова без словника, далі — з поясненням, потім — самостійно з пам’яті, і, нарешті, вводимо словникові слова у речення. Можна потім ще й організувати творчу роботу над текстом.

«Буксир».

Учні працюють в парі «ведучий-ведений». Ведучий пояснює і контролює запис слів чи тексту у веденого, допомагає йому, «дублюючи» вчителя.

Важкі орфограми.

Навчальний вид диктанту, різновид підготовленого. Спочатку опрацьовується детально увесь текст, а записують лише найважчі слова. Перед проведенням диктанту вчитель звертає увагу на те, які правила треба повторити.

Далі слідує

Немає коментарів:

Дописати коментар