Абетка диктантів,
що використовуються у початковій школі
Голосні звуки.
Вставити у
запропоновані слова голосні звуки, записати слова. Слово з пропуском голосних
може зачитуватися і записуватися на дошці (картках). Набір слів може бути довільний, це можуть бути словникові слова чи на
певну орфограму. Для всіх однакові чи індивідуальні. З коментарем чи без.
Евристичний.
Використовується
на будь-якому етапі вивчення матеріалу.
Вчитель ставить
питання, а діти знаходять слово-відповідь (чи речення) і, коментуючи та аргументуючи свою думку, записують його під диктовку.
Енциклопедичний.
а) Виписати з
енциклопедії слова на задану букву, правило. тему і прокоментувати свою роботу.
Можна ввести додаткові завдання. Наприклад, за вибраними словами скласти текст,
окремі речення чи просто згрупувати.
б) Можна дати
завдання, попередньо дібрати по 5—10—15 слів з енциклопедії (можна тематичні чи поодинокі, не зв’язані темою слова), потім діти (групи) обмінюються словами, списують їх і дають коротке пояснення кожного.
в) Чи вчитель
диктує слова з тих, що дібрали учні, а учні дають коментар з опорою на
енциклопедію.
Естафета.
Можна
використовувати як при закріпленні нового матеріалу, так і при систематизації
знань з теми, при повторенні, за словесним матері&пом роботи над помилками.
Журналістський.
Проводиться на
будь-якому етапі вивчення матеріалу, але краще в період закріплення або
повторення.
Дітям дається
додому завдання дібрати 10-30 слів з орфограмами, які вивчили, до теми статті,
яку хотіли б написати. Тему вчитель може дати сам чи ії обирають учні.
Далі з усіх
варіантів обирають один, записують набір слів, а потім за ним пишуть статтю до
класної стіннівки (можна надіслати до дитячого
журналу чи газети).
Немає коментарів:
Дописати коментар